April 8, 2012

120409 FNL Tour

Apr 21, 2012: Los Angeles - Amsterdam
En vandaag is de reis afgelopen. vliegen naar Amsterdam om 2 uur vanmiddag!

Apr 20, 2012: Los Angeles
De stadstocht: eerst naar Hollywood
15 van de 16 mensen in de groep gingen vandaag naar Universal Studios.
1 mee genomen naar Santa Monica.

Het is vrijdag: het duurde een uur om er vanaf de studio heen te rijden, en een half uur terug.
het was heet in de studio, zeker 35 graden. Om 16.00 uur met de rest van de groep naar Santa Monica. Er hing een dikke zeemist. Maar zo ziet het eruit zonder mist.

Apr 19, 2012: Laughlin - Joshua Park - Los Angeles
Om 08.00 vertrokken, het vroegst van de hele reis. Vandaag was het een lange dag, pas om 18.45 uur bij het hotel.
Onderweg "in the middle of nowhere" gestopt: Vidal Junction. Een benzine station met winkel op een kruising van 2 wegen. Verder naar 29 Palms, daar bij de Subway winkel broodjes gehaald en water voor de picknick in Joshua.
Lekker weer.
Bij aankomst in Los Angeles gelijk Downtown, Sunset Strip en Beverly Hills bezocht.
Dat zorgde voor de lange dag, maar dan hebben we morgen (vrijdag! veel verkeer) voldoende tijd om Universal (6 uur) en Hollywood te bezoeken.

Apr 18, 2012: Valle - Walnut Canyon - Route 66 - Laughlin
We konden vorige week vanwege weersomstandigheden niet naar Yosemite, inplaats daarvan gaan we naar Walnut Canyon. Indianen ruines van 800 BC vlakbij Flagstaff.
En verder naar Route 66
En Laughlin

Apr 17, 2012: Kayenta - Grand Canyon - Valle
Weer mooi weer! Om 08.15 uur vertrokken. In Caron gestopt vor koffie en toiletten (en roken). Verder naar de Grand Canyon. Gewandeld van Mather Point naar de Bright Angel Lodge.
Er was een heel gemene eekhorn (beet een van ons).
In de Maswik Lodge gegeten.
En 2 uur later hadden we de vluchten: 3 met de helicopter en de rest met het vliegtuig.
In Valle staat het hotel. Goeie bar
en verder heel veel stilte.

Apr 16, 2012: Bryce - Monument Valley - Kayenta
Vandaag hebben we een Navajo jeep tour door prive gebied van Monument Valley
met 2 mensen op het terras gebleven op het terras van "The View" Hotel.
Toen de rest terug was om 18.00 uur metz'n allen gaan eten in het restaurant. Zonsondergang: diepe schaduwen over de bergen en meer intense kleur.
Terug naar Kayenta, de Holiday Inn. Morgen naar de Grand Canyon.

April 15, 2012: Las Vegas - Zion - Bryce
Mooi weer vandaag! Lunchen in Springdale, de west ingang van Zion.
Fotostops in Zion
Een strak schema vandaag. Gestopt voor koffie in Carmel Junction. En daarna snel verder naar Bryce. Eerst de koffers gebracht in de kamers,
 verder naar de Canyon voor een wandeling. Een aantal van de groep wandelde vlak, de rest, met mij, naar beneden via Sunset Point naar Sunrise Point.
 Vlak voor zonsondergang terug met de bus naar het hotel. Ik ben zelf hardlopend terug gegaan.

Apr 14, 2012: Las Vegas
Bewolkt maar droog. Uitgeslapen en om 10.00 uur weg. Bij de Hooverdam aangekomen konden we niet met de lift omlaag (kapot).
Vanaf de Outlets weer terug naar het hotel. Vanavond gaan de meesten weer de Strip op.

Apr 13, 2012: Visalia - Calico - Las Vegas
De hele weg naar Las Vegas bewolkt. Een van de groep is grieperig. Gestopt in Calico.
Nog steeds bewolkt met af en toe regen. De storm vanuit San Francisco loopt achter ons aan. Mijn vrienden in Flagstaff belden me dat het daar heel hard sneeuwt.
Om 19.30 begonnen met de avondtocht. eerst het bord:
Excalibur
 Sneopjes vrijheidsbeeld in New York, New York.
Show op Freemont Street
Morgen met 6 mensen naar de Hooverdam en de Outlets.

Apr 12, 2012: Modesto - Yosemite - Visalia
We zouden naar Yosemite gaan, maar het is door weersomstandigheden niet doorgegaan. Route 120 en 41 alleen met kettingen begaanbaar, 140 twijfel geval. Sneeuw vlagen in Yosemite. We hebben gestopt bij een Walmart onderweg en luch pause in de Hometown Buffet in Visalia. Vroeg in het hotel. Bewolkt maar droog. Ik heb zelf hardgelopen en daarna zaten we met 8 man nog in de bar.

Apr 11, 2012: San Francisco - Monterey - Modesto
Het was bewolkt, maar wel droog gebleven, met af en toe zon.
 In Castroville gestopt. bij de "Big Artichoke".
Monterey
17 Mile Drive
Via Los Banos door de bergen gereden. Om 17.45 waren we in Modesto. Het hotel (Clarion Inn) heeft een leuke bar, en daar speelden de"Calypso Jaz Kings": ragtime and dixieland muziek. Het publiek was boven de 70, maar waren wel gekomen om te dansen....

Apr 10, 2012: San Francisco
Ik was veel te vroeg wakker. Het regent. Om 04.30 uur maar opgestaan en wat video gemonteerd. Het is grijs miezerig weer. Nederlandse regendag.
Lopend met z'n allen naar de cable car. We konden gelijk instappen.
Tot aan de haven met de cable car, daar eerst paraplus gekocht.
Gewandeld langs Pier43 1/2 tot aan Pier 39.
En daar lagen de zeehonden en zeeleeuwen. Weinig lawaai, hadden zeker ook geen zin door de regen.
8 van de groep gingen met de rondvaartboot mee, de rest met mij via Klein Italie naar Chinatown.
Koffie op Colombus Ave
We zagen Boedhistische tempels op Waverly Place
 en verder naar Grant Street
En daar ging iedereen zijn eigen weg. Nog wel grijs weer, maar droog. Morgen naar Monterey.

Apr 09, 2012: San Francisco
Om 09.00 ga ik met de metro (BART) naarhet vliegveld om de groep op te halen. 16 mensen.
Het duurde ontzettend lang. Na 2 uur wachten had ik 14 mensen. 2 wareren er niet. Gegaan. Met een bus van King Tours richting San Francisco. We kunnen nog niet inchecken, het is mooi weer: we doen gelijk de stadstour.
We waren om 16.45 uur bij het hotel. De 2 vermisten waren op de kamer! Morgenochtend neem ik iedereen met de cable car mee naar Fisherman's Wharf.
Apr 08, 2012: Flagstaff - Phoenix  - San Francisco
Gistermiddag alles schoongemaakt. S'avonds vlak voor ik ging slapen, gas afgesloten. Vloer schoongemaakt.
Ik leen Toad's truck om naar het trein station te rijden. Die laat ik daar staan en dan halen hun die zelf weer op als zij vanavond terugkomen van Prescott.
Ik had de wekker gezet voor 05.45 uur. Maar ik was om 03.00 uur klaar wakker. Opgestaan. Koffer, computer koffer en mandoline in de truck gezet, en gedouched. Rond het vriespunt buiten.
Daarna de vloer gevernist. Drie kwartier later was ik klaar. Eindigen bij de deur en achter me dicht trekken. Bij de Safeway supermarkt 2 broodjes gehaald en daar AZ Shuttle gebeld of ik mijn reservering kon veranderen van 08.00 uur naar 07.00 uur. Geen probleem.
Onderweg zijn we gestopt bij een Subway.
Daar stond een mooie truck trailer.

Gewacht  op het vliegveld van Phoenix. Met Southwest airlines naar San Francisco. Met een supershuttle  van naar het hotel Whitcomb op Market Street.
Moe, vooral mentaal. Gaan hardlopen via Mission Street naar de kade en van daar via Colombus naar Chinatown. Fruit  en eend met rijst gehaald op Stockton. Terug naar het hotel gewandeld. Daar op mijn kamer gegeten en om 21.00 uur naar bed.

2 comments:

Anonymous said...

Volgens mij hebben jullie al heel wat gezien. Leuk hoor zo'n verslag... Kus voor San en Erik, groetjes voor iedereen van Dorien Faber.

Ga met Jos(m)é said...

Hi Hans,
Groeten vanuit Salamanca waar het weer ook niet zo lekker is. Wellicht wordt het voor beiden snel beter.