August 17, 2015

Aug 09, 2015: Canada - Week 2

Aug 22: Vancouver - Amsterdam
Om 09.00 uur vertrekken we naar het vliegveld, Een rechtstreekse vlucht naar Schiphol. Met hetzelfde vliegtuig komt de volgende Kras reis aan.

Aug 21: Victoria - Vancouver
10.00 gaat de BC Ferries boot naar Vancouver.

Om 11.35 kwamen we in Tsawassen aan. Op weg naar Vancouver nog gestopt  in het vissers dorp Steventon.
Waar ze aan het filmen waren, een scene van de televisie serie "Once Upon a Time".

Aug 20: Victoria
Om 09.00 uur ging iedereen mee op een boot, om walvissen en andere zeedieren te spotten!
De route
 Humpback walvis
 Orcas
Zeeleeuwen
Om 12 uur waren we terug in de haven.
Parliaments gebouw
Vanmiddag had iedereen vrij. Morgen gaan we terug naar Vancouver, de laatste dag van de vakantie

Aug 19: Whistler - Victoria
Vandaag gingen we met BC Ferries vanuit Horsehoe Bay naar Vancouver Island. We hadden een reservering om 12.50 maar er was plaats op de boot van 10.50.
Om 12.35 kwamen we aan in Nanaimo. Vandaar was het nog 2 uur rijden naar Butchart Gardens

Aug 18: Whistler
Je kunt in Whistler verschillende dingen doen. Wandelen, fietsen huren, met de gondola boven naar de bergen en een ziplijn van meer dan 2 kilometer.

Aug 17: Sun Peaks - Whistler
We zitten nu in week 2.
Om 08.30 uur vertrokken we. Van ski resort naar ski resort.Alleen is Whistler veel groter dan Sun Peaks. Hier werden verschillende onderdelen van de Olympische winterspelen in 2000 gehouden.
Na een lange, mooie en kronkelige afdaling, het laatste gletscher meer.
We kwamen in een dorp waar we de weg verspert was door een politie auto. Een pickup auto had een jong beertje aangereden. Met 3 schoten maakte de politie agent het beestje af. Hij kwam ons nog waarschuwen, omdat de moeder beer og in de buurt was. Even later kwam een tweede politie auto die het het lijk naar de berm trok, daar een geel plastic vel over het heenlegde. En toen konden we verder.
Druk in Whistler, de laatse week van de vakantie.