September 4, 2011

110907 GO West Tours

Sep 11, 2011: Montreal - Newark
Gisteravond met een taxi naar het Courtyard Marriott hotel bij het vliegveld.
Om 06.00 uur vanmorgen op, om 09.00 uur vliegen.
5 keer boarding pass en 3 keer pas kontrole vanwege dat het vandaag 10 jaar is dat de vliegtuigen door het Wolrd Trade Center gingen. Ik was om 11.30 uur in het Holiday Inn, Newark. Vrij tot 15 september.
Ik kom mijn tijd wel door, ik heb een video streamer meegenomen en mijn kollektie films en TV shows die op externe harde schijven staan. En muziek. Ik heb mijn mandoline thuis gelaten en die mis ik nu wel.

Sep 10, 2011: Gananoque - Ottawa - Montreal
Vanmorgen vroeger weg, om 08.00 uur. In Ottawa de Parliaments gebouwen bekeken.



 Een Canadian Royal Mounted Police CRMP) auto

Na 45 minuten moesten we verder,  nog een lange weg naar Montreal.
13.10 uur waren  we in het Chintatown van Montreal. Lunch, eten.....
Na de lunch vrije tijd tot 16.30 uur, met de groep lopend naar het hotel gegaan. Om 18.30 uuur vertrek naar Het Brisket Montreal restaurant. Afscheid van mij en de groep. Morgen vlieg ik naar Newark voor de Summum groep die op Sep 15 aankomt. Een andere gids (Chris) neemt het over.
Een goeie reis en tot ziens!

Sep 09, 2011: Niagara Falls - Gananoque
Om 08.45 uur reden we weg.
Niagara Hotel
13.15 uur kwamen we in Kingston aan voor de lunch
30 minuten later bij de Gananoque Boatline for a tocht over de St Lawrence rivier
 Familie huisen en huisjes op eigen eiland
We waren om 17.00 uur in het hotel. Bungalows rondom een grote tuin


Sep 08, 2011: Toronto - Niagara Falls
Ik werd om 05.00 uur wakker. Na douchen bij de receptie gaan kijken of mijn koffer vannacht gebracht was. Hij stond er! Heel, met alles erin!
Om 06.30 werd iedereen gewekt, ontbijten.
Eerst bezoek aan de St Patrick Kathedraal.
Daarna het oude stadhuis Toronto
 en het nieuwe stadhuis, met kunst
 van spijkers gemaakt
 Mozaik relief van de stad
 Toronto in het begin, links waar water is is nu downtown
Om 10.45 uur naar Niagara. We kwamen om 12.15 uur aan. 1 uur tijd voor de lunch, daaarna de Maid of the Mist boot, Canadese kant. Het weer was vandaag bewolkt, maar niet koud, en het bleef droog.
Vrije tijd tot 16.00 uur. met de bus naar het hotel waar we om 17.00 aankwamen. 21 mensen hebben een half pension deze reis, we zijn met z'n allen in het hotel gaan eten om 19.00 uur. Morgen de boot op de St. Lawrence rivier.

Sep 06-07, 2011: Flagstaff - Phoenix - Newark - Toronto
Een lange titel voor deze dag. Vannacht en vanmorgen regende het.
06.30 uur: Opgestaan. Electriciteit leiding afgekoppeld, vuilnis zak weggebracht naar de container, winterdekens op bed gelegd, ramen dicht, deuren op slot
09:30 uur: Naar het treinstation, wachten op de shuttle.
11.00 uur: Vertrokken met een shuttle busje naar Phoenix. 
13.45 uur: Ingecheckt bij Continental: een eerdere vlucht naar Newark was er niet dus ik vlieg nog steeds om 22.40 uur. Maar ik zit wel op de eerste rij van 1st Klas!. Nooit eerder 1ste Klas gevlogen. Misschien kan de stoel languit naar achter? Een glas wijn, gratis glimlach van de stewardess? Ik ben benieuwd.Voor koffer incheck hoefde ik in ieder geval niet te betalen.
14.45 uur: Een slechte burrito gegeten op Terminal 4. Wat ga ik nog meer doen? Alle kranten lezen.....thee drinken....
17.15 uur: Met de Airport shuttle terug naar Terminal 2. Heet buiten, blij dat ik voornamelijk binnen ben, met de airco aan.  
 Door de kontrole, dat was heel rustig, 6 ambtenaren en 2 klanten. 
Mint thee bestelt bij Paradise Bakery en Cafe. Ik ben te moe om te lezen (om 05.00 uur wakker vanmorgen) dus ik verveel me. Nog 4 uur wachten.
20.30 uur: De tijd gaat steeds langer. Er staat een TV aan bij de gate, CNN natuurlijk, met nu al een verslag over 11 september 2001. De kans voor politici om speeches te geven. Op 11 september ben ik in Newark, ik ga die dag  zeker niet naar Manhattan.
21.30 uur: Ik hoorde net dat de vlucht van newark naar Toronto gecancelled is. Het probleem van hele korte overstap is opgelost, ik vlieg nu om 08.45 inplaats van 06.45 uur. Alleen weet ik  niet of nog tijd over  heb om eerst naar het hotel te gaan.
03.00 uur: 3 glazen wijn (gratis, klein) gekregen, en van de 5 uur vliegen heb ik 2 uur geslapen.
03.30 uur: wachten op Newark voor de vlucht naar Toronto. Het is druk in de food court. De lokale tijd is hier 3 uur later: 06.30 uur.
10.30 uur: We vertrokken een uur te laat, bij aankomst in Toronto bleek mijn koffer er niet te zijn. Er komen vandaag nog 5 Continental vluchten aan vanaf Newark. De groep komt met 4 verschillende vluchten aan, en alles is vertraagd.
12:30 uur: Koffer niet op deze vlucht
13.30 uur: 4 mensen op de hotelbus gezet.
14.15 uur: koffer niet deze vlucht. 2 mensen op de hotelbus, 2 niet gevonden.
17.00 uur: Naar Terminal 3 voor een aankomst, op de hotelbus gezet. Van de 17 vond ik 15.
19.30 uur: wachten op Continental vlucht, koffer? weet ik nog niet. Om 20.00 uur komen nog 2 mensen aan.
22:30 uur: de laatste twee zijn om 20.45 uur aangekomen. We moesten nog 45 minuten wachten op de hotel shuttlebus. Maar die kwam niet. Een taxi genomen. Ingecheckt. Slapen.

Sep 04, 2011: Flagstaff
Over 2 dagen vlieg ik om 21.45 uur van Phoenix naar Newark. Een nachtvlucht, ik kom om 06.00 uur de volgende morgen aan. Aansluitend door naar Toronto. Ik kom daar aan om 08.30 uur, maar ik weet niet of ik tijd heb om naar het hotel te gaan. De groep komt tussen 13.00-18.00 uur aan met verschillende vliegtuigen.
De reis gaat via Toronto naar Niagara Falls, daar overnachten aan de Canadese kant. Leuk, nooit eerder gedaan.

7 comments:

Ga met Jos(m)é said...

Altijd leuk, iets nieuws.
Nogmaals goede reis.

elisabeth said...

Tsjonge, mazzel, 1e klas, mag wel eens na al die vluchten.Als je de stewardess lief aankijkt komt er nog wel een glas wijn en kan je lekker onder zeil.
Proost!

Hans Swets said...

Hi Jose & Els,
Dat slapen is me heel goed bevallen 2 van de 24 uur....

Ga met Jos(m)é said...

Is natuurlijk even wennen, zo'n 1e klas. Bijslapen in het hotel dan maar.

elisabeth said...

Dat is heel vervelend voor je,
Hoop dat de koffer er inmiddels is.

Ga met Jos(m)é said...

Ja, dat hebben ze er niet bijverteld dat 1e klas reizen toch een prijs heeft.

Ga met Jos(m)é said...

Fijn dat de "Phoenix" klok weer terug is en ook nog een NY klok erbij. Super.