December 31, 2012

Dec 29, 2012: Den Haag-Amsterdam-Gouda-Den Haag

Een dagje uit, met een kaart voor de trein.
Een minireunie in Amsterdam. Ik had een muts meegenomen en wanten en een regenjas, alles in een linnen tas. Je weet het in Nederland nooit. En ja hoor, alles niet nodig. De zon scheen de hele dag, in Amsterdam voelde het aan als voorjaar.
Een fiets gehuurd bij MacBike. (rood), 3 uur voor 7 euro.
Ik wilde naar de Esmoreitstraat in Bos en Lommer en daar via het Rembrands park via het Vondelpark terug naar het Centrum. Alles ging goed, leeker gefietst via de Admiraal de Ruijterweg tot het Rembrandspark. En daar wis ik de weg niet meer. Dan maar richting Albert Cuyp. De Marnixstraat herkende ik en het Overtoom en de Utrechtse Straat, verder weinig.
Oud Hollandse pakhuizen
 Station in de verte.
Albert Cuyp vond ik niet veel meer aan. Het was heel druk in de stad met vooral Franse toeristen. S'middags verder naar Gouda. Kaasstad. Kijk, hieronder zie je dat. Hier was het ook druk
 Markt op het stadhuisplein.
 
 Vlak voor het donker werd kwam ik terug aan in Den Haag.

No comments: