January 20, 2012

Jan 20, 2011: Flagstaff

Als je veel lange afstanden moet rijden valt het op dat het muziek aanbod op de radio minimaal is (herhalingen, goud van oud wat niet oud is. etc). Als je geen satelite radio hebt dan is een andere mogelijkheid: je eigen kollektie afspelen.
Op de tourbussen nam ik vroeger 4 dozen met CD's mee. Een heel gesjouw.
Tegenwoordig gebruik ik een gadget om muziek vanaf mijn stoel te laten spelen door de speakers van de bus. (MP3 speler aangesloten op een zendertje welk een leeg radio kanaal overneemt).

Ik heb iets nieuws ontdekt: De Satechi Soundfly
http://www.satechi.net/index.php/soundfly-aux

je kunt het via Amazon kopen. Hier is een foto

Soundfly AUX lets you listen to MP3 sound files stored in portable memory devices like USB  memory stick and SD card, through your car radio speakers.
Music can play through both Fm frequency and direct connection with Aux port in your car. 1.5 inch Black LCD screen shows playing time, artist name, song name, folder name. It also lets you navigate through files and folders in your portable memory device.
Soundfly AUX transmits to all FM frequencies (88.1MHz-107.9MHz) and memorizes up to 4 FM frequencies.
It has RDS function that also lets you view artist and song name on your compatible radio display. You can also transmit music from other Mp3 players such as iPod, Zune, Sansa etc. Other functions include bookmarking, repeat, shuffle & volume, treble, bass, contrast adjustment. Fully functional remote control enables easy operation.

Je kunt een Mp3 speler met een stereo kabel aansluiten, of een USB stik. En het beste is een memory kaart (tot 32 MB), die je er permanent in kan laten zitten.
Behalve muziek ook audio boeken!
Ik heb er een kaart van 8gb ingezet. De speler op shuttle speelstand gezet.
De radio transmitter is heel goed.

Volgende week woensdag ben ik 3 weken op Vancouver Island. Ik neem een laptop en video camera mee.

No comments: