January 23, 2012

Jan 23, 2011: Flagstaff

Een mooie zon op of ondergang is zeldzaam in het zuidwesten. Maar vanmorgen wel.
Het duurde niet lang.
Als de zon schijnt en er staat geen of weinig wind zit ik tussen 12.30-15.30 uur in de luie stoel achter de trailer. Die kan ik helemaal uitklappen, met voeten steun. Prima om te lezen of niets te doen. (Er ligt een Kindle e-raider op de doos naast de stoel). Waarom die specifieke tijd? Voor de rest schuilt de zon achter bomen.
 Tussen 15.30-17.00 zit ik voor de trailer
Er zitten 7 hennen en 1 haan in een kippehok. De haan is gigantisch. Lange poten en hele lange nek. Een paar dagen geleden had een van de dochters de deur niet goed dichtgedaan. Alle kippen en haan eruit en in de zon liepen en zaten ze. Met wat mais in het hok kon ik vijf van de hennen en de haan in het hok terug krijgen. Maar twee hennen wilden niet bleven onder een boom zitten zodat ik er niet bij kon.
Met een list (een mais spoor tot in het hok) lukte het. Die twee hennen klaagden wel, want volgens mij zijn zij de laatste in de pikorde. De haan kwam hun even later vertellen dat hij heel boos op ze was.
De video haal ik over 1 maand weer van Youtube af.


Ik heb mijn koffer gepakt.

1 comment:

Ga met Jos(m)é said...

Mooie zonsopkomst.
Ook kippen willen wel eens wat meer vrijheid. Gelukkig is er dan mais om ze te lokken en een sterke haan om ze tot de orde te roepen.(net mensen)