February 28, 2010

Navajo Nation, jun 08, 2005

In DNA heb ik samen met Frank Sanchez een gesloten televisie system ontwikkeld. De TV staat nu in de lobby en speelt tijdens intake uren eigen video's. Als het een succes is zetten we hetzelfde system in alle DNA kantoren.

De afgelopen 2 jaar heb ik er het met verschillende mensen (Tony, Chris, NNTV5, Eddy) dat we eigenlijk publieke televisie zouden moeten doen. Ik zeg we, want in mijn eentje, daar had ik de energie niet voor. Bovendien is dit het soort project wat alleen met meer mensen te doen is. Steeds minder mensen kijken televisie, volgens mij komt dat omdat wat er op televisie is niets met hun leven te maken heeft. Lokale televisie over en met lokale mensen, dan heeft televisie nog zin. Ik wil het indianen rodeo circuit uitzenden, lokale kerk diensten, en de plaatselijke highschool sport kompetities, dan kunnen mensen hun (klein) kinderen op televisie zien. Volgens mij is Gallup en het Navajo reservaat de juiste plek, maar dat kan past blijken als ik het ook doe. Een gecalculeerd risico. Mislukt het, dan kost het me wel veel verloren tijd, en energie, maar weinig geld. Frank wil graag de ballon rally filmen in december.

Mei 24, 2005 - Fort Defiance
Hier is het dan: het JWJ RV Park. Alle andere bewoners van het RV park zijn Navajo, ik ben de enige met een motorhome, de andere hebben allemaal een mobile home. Tony woont niet ver weg, aan de andere kant van de weg. Ik doe ook weer video's voor DNA.

No comments: