February 28, 2010

Navajo Nation, oct 12, 2001

Bij de bieb in Window Rock e-mail verzonden en nagekeken.
Morgen ochtend ontmoet ik Gerald in Gallup, met een vriend van hem ouwehoeren,
en ik hun filmen. Portrait. Werken is goed.

Het is nu 19.30hr. Ik ben het dagboek aan het bijwerken. Vannacht een paniek aanval gehad. Om 1 uur s'morgens, heet wakker wordend, paniek als misselijkheid in mijn keel. 3 golven as eb and vloed, de derde golf het minste. Op gestaan, bed wat gisteren in een andere hoek van de kamer lag weer terug veranderd. Waarvan ik dacht dat het de kamerdeur, die ik altijd half open heb staan, was, bleek een verwarmings element te zijn, klein en smal. Meer paniek, een kabouter deur, ik zit in een kabouter grot, want binnen donker and buiten donker. Ramen vrij klein, 1 raam 10 cm open. Buiten vroor het een klein beetje. De kachel in de woonkamer sloeg een paar keer aan. Ik heb niet naar buiten gehoeven, ik heb het licht in de keuken aangelaten, waardoor ik de dimensies van mijn slaapkamer kon zien.

Om 2 uur toch weer ingeslapen tot zonsopgang, 7.30hr. Voelde me heel fit. Ik stond in de woonkamer toen de wasbak in de badkamer op de grond donderde, in veel stukken. Omen? Om 8 uur de deur uit, naar Window Rock.

Ik ben naar de DNA fundraising gegaan, jonge knaap ontmoet, Gerald. Hij doet alle video projecten voor DNA. 20 jaar, wil films maken. Hem gelijk in portret gezet, in het weekend gaan we en vriend van hem in Gallup opzoeken, ook filmmaker, en dan ouwehoeren, wat ik ook op video wil zetten.

Gerald heeft een monitor besteld, tot die er is en zolang ik hier ben, kan hij mijn monitor lenen. Ik word als de professioneel uit Los Angeles gezien.

De tijd van de dag en dagen zelf vliegen om.

Naar Gallup gereden, afspraak, met Eddie Yazzie. Bij de chinees gaan eten. Langs ceremonial kantoor gegaan, (ik had de 2d dag hier een cd gebrand met ceremonial photo's van afgelopen augustus). CD afgegeven en praatje gemaakt. Ik zou hier kantoor gebouw kunnen huren met 4 aparte ruimtes en een receptie, 100 bij 100 meter (klopt dat), voor 500 dollar kale huur per maand.

Eddie gesproken bij het radio station. Wat foto's gemaakt voor de website link, hij heeft misschien werk voor me. In het weekend van Oct 19 is de Indian music Award in Albuquerque. Hij presenteert en ze vroegen hem of hij een cameraman wist. Ja dus, ik, zei hij. Als het doorgaat, you never know. Met mijn grote NTSC camera, en ik wordt betaald, en credits en we slapen bij Eddie's zus in Albuquerque. Eddie een lift terug gegeven naar zijn huis in Window Rock.

No comments: